PT-18 부산-서울 Busan-Seoul
부산종합버스터미널(노포)
Busan Central Bus Terminal
PT-18 퍼머넌트는 사전 자격없이 서울-부산-서울 1000k 편도를 탈 수 있습니다. 연중 고전브레베인 서울-부산-서울은 10월 초에 있는 반면에 퍼머넌트는 어제든지 가능합니다. 시작과 도착 지점을 제외하고 모든 코스는 서울-부산-서울 코스와 동일합니다. 출발지점은 복잡한 도심을 피해서 북쪽에 있는 노포 고속버스터미널입니다. 이 코스는 점차적으로 가장 난코스인 영남 알프스의 100k를 올라갑니다. 그 후 굽이굽이 언덕들이 인구는 많지 않지만 생기 넘치는 농촌 마을들을 지나갑니다. 한국이 자전거를 타는 사람들에서 선사하는 최고의 풍경중 하나입니다. 수도와 경상도 사이에서 고대 선조들의 발자취가 남아있는 태백산맥의 속리산 국립공원을 일부분 통과합니다. 충주부터는 남한강을 따라서 오고 양평과 서울 사이의 자전거길을 일부분 통과합니다.
This permanent allows randonneurs to ride one way of the epic 1000 km Seoul-Busan-Seoul brevet without the obligation of a pre-qualification. The annual classic S-B-S brevet is held in the beginning of October; however this permanent can be ridden any time. Only the start and finish location are different from S-B-S, otherwise the course is the same. The start is at Nopo Bus Terminal at the north end of the city, which means that the busy Busan City downtown area is totally avoided. The course gradually climbs into the Yeongnam Alps, the first 100 km may be the toughest part of this tour. The scenery that then follows is dominated by rolling hills, lively towns and agricultural activity in a sparsely populated rural area. It's about the best that Korea can offer to cyclists. The Taebaek Mountain Range is passed via the northern part of Songnisan National Park in the footsteps of ancient travelers between both Gyeongsang Provinces and the capital of the country. From Chungju the course follows the Namhan River until Seoul, making use of the Sadaegang bike trail only partly between Yangpyeong and Seoul.